Pages

Tuesday, March 13, 2012

# cerita lama



hoho tengok title entry pun da menguap kan ?
ape aku kesah -.- 

pagi pagi cmni teringat pulak time zaman jahiliah dulu dulu
haish . rindu gila nak balik zaman pakai kasut magnet .

semalam , tiba tiba Azizah tegur . ntah mcm mana ntah bole terkeluar cite zaman kecik kecik dulu . zaman fom 1 , fom 2 . sekolah petang . 
hah . nak cite nak cite . tanak baca ? 
pegi jalan laaa ~

dulu, masa fom 1 & fom 2, ibu mengajar pg . aku pulak sekolah ptg . nak tanak tepaksa laa pi sekolah naik bas tambang sbb aku tanak naik van . kununnya naik van mcm budak sekolah rendah  . demand gilaa aku time uh . budak budak baru nak up . 
cmtu la gayanyee . 

okay . disebabkan aku ni budak KAA ( Kelas Aliran Agama ) , kena laa pi sekolah awal sbb ada kelas KKQ or Arab . selalu dalam pukul 10.45 da tunggu bas . da bajet time dlm 15 minit nak sampai sekolah . tapi biasa laa kan . da jadi lumrah alam , mesti nak langgar peraturan . kadang-2 aku ngn Jijah gerak kul 11 even kelas start pukul 11 . 

nak dijadikan cerita , satu hari ni , hari Rabu kalau tak silap . Ustaz Rifqi kata takda kelas . punya laa hepi time uh . 

pagi tu , Jijah call rumah mak .

 ' weh Diana , kita gerak kul 12.30 laa . kau tunggu tempat biasa ' .

' okay okay ' .

masing masing dengan kondifennye kua uma pukul 12.30 . da bajet time cukup cukup . loceng sekolah bunyi kul 12.50 . sempat la kan ?

tunggu punya tunggu . tiba tiba Jijah kata ,

' weh . tengok jam kau da pukul bape ? '

' 12.40 '

' mana bas nih ? '

' mana aku tau ! da lepas kot ? '

' alamak! nak tunggu next bus pukul 1 la weh ' 

' menapak je laaa weh . jom ! '

hah . amik kau . lari tak cukup tanah . da la jauh nak sampai . tinggal 10 minit je . 


sampai je sekolah , akak akak abang abang sesi pagi da balik . amik kau ! masing masing cover muka takut kena tangkap . dari pintu pagar da dengar suara Cikgu Zainal . hish . cuak cuak .

' Diana , camni nih . takot aa '

' lek lek . lepak surau jom . lalu pintu belakang . err '

' takpe ke ? '

' takpee . aku Pengawas . HAHA '


brr . okay aku tau cite ni tade motif . tp yang penting , 

hargailah masa persekolahan anda :D


Chalo Bete :)


   
 



No comments:

Post a Comment