Pages

Tuesday, January 8, 2013

Dugaan itu manis


Setiap manusia yang Allah cipta sentiasa akan diberi musibah , ujian atau masalah hidup didunia yang sementara ini .Tipu jika seseorang itu berkata yang dia tidak pernah ditimpa musibah . Setiap orang ada masalahnya tersendiri ,Allah uji dengan berbagai-bagai ujian tetapi sebabnya adalah sama . 

Allah tidak akan sekali-kali menguji hamba-Nya diluar kemampuan hamba-Nya 

Allah tahu kita kuat dalam menghadapi ujian-Nya jadi Allah berikan ujian itu ke atas diri kita . Di sini kita dapat lihat betapa sayang dan kasihnya Allah kepada kita sebagai hamba-Nya .

Allah menguji seseorang bukan kerana Allah benci kepada kita tetapi percayalah yang Allah sangat kasih kepada kita . Pasti Allah telah aturkan yang terbaik buat kita kerana setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya . 

Jadi seharusnya apa yang perlu kita lakukan ? Berdoalah kepada Allah , Allah lah tempat kembali segala masalah yang sering membelenggu diri kita . Jangan malu untuk merayu-rayu , meminta-minta , memohon-mohon kepada Allah S.W.T. Selalu diingatkan yang Allah tidak pernah jemu mendengar rintihan hamba-Nya , Allah itu Maha Mendengar . 

p/s : awak , be strong :)


No comments:

Post a Comment