Pages

Friday, May 17, 2013

Diploma atau Matrikulasi ?


as usual , first thing to say Alhamdulillah . i got the offer from UiTM . hah amik kau . nak sangat kan belajar akaun . kan dah dapat diploma perakaunan . 

walaupun tak dpt interview IPG , tapi takpe . saya nak ucapkan 

Selamat Hari Guru 

kepada cikgu cikgu di Tadika Pasti Siswa 1 , SK Taman Universiti 1 , Sekolah Agama Taman Universiti , SMK Taman Universiti dan Sekolah Menengah Sains Rembau .

dan paling spesial kepada cikgu KH saya masa form 3 , yang juga merupakan ibu saya . hee

Puan Maznah binti Ismail .

i love youuu ibu :)

hah hah . di sini ada dua pilihan . 


Kolej Matrikulasi Pahang 

atau


E2210 : Diploma Perakaunan UiTM

iya iya . jangan lah pandang rendah dekat orang yang amik diploma . diploma pun okay what . sijil dia lg berguna dr asasi or matriks even rugi tahun . ahah sebenarnya yang aku beria ria nak amik diploma ni sebab akaun manada asasi . nak taknak amik je lah diploma kan . matriks tu boleh tukar course . tp jauh naww lah sampai ke Pahang . so , goodbye Pahang :')

okay jom tengok apa pro and cons antara diploma and matriks ni .

Berminat terhadap matriks kerana :

  • macam biasa lah . apa orang kata , jimat tahun . matriks kan setahun je lepastu terus degree .
  • ramai kawan kawan dpt Matriks Pahang . mostly semua yang gang gang . sorry ter-racist pulak hehehe
  • mostly lepasan matriks akan dapat sambung degree . even course lelong , still sambung degree .
  • Ada Othman , Caca Nordin , Pika Ngences , Atikah , Ayuni dapat sama tempat . kalau pergi , memang seronok lah .
Hilang minat kerana :

  • point pertama dan paling utama , Pahang tu jauh tau tak ? 
  • kalau pointer tak bagus , for sure kena kick-out kan .
  • kalau pointer tak bagus jugak , nanti dapat course lelong masa degree . haa merana seumur hidup nt .
  • aku ni pun bukan lah selalu focus time study . kot termain main masa dekat matriks , naya woo .
Berminat terhadap diploma kerana :

  • Diploma Perakaunan tu weh . impian aku selepas terkandas dalam subject sains . huahuahua takde lah . memang minat perakaunan dan kebetulan , dapat pulak . hehe
  • belajar lebih relaks kot . KOT 
  • dapat sama dengan Ada Othman lagi . weeeeeee 
Hilang minat kerana :

  • orang pandang rendah je kan . bila tanya , dapat apa . ' diploma ' . ' oh diploma ' . hahaha sokay lah . aku yang nak belajar bukan dia .
  • tak dapat nak pikir alasan hilang minat terhadap diploma sebab memang aku BERMINAT :)

even aku pergi matriks pun , aku tetap akan tukar course account .

AKAUN , SAYA NAK AWAK . SANGAT SANGAT .

huahuahua so sweet la Diana . aku nak cakap cemtu lah dekat pakwe aku nt . pakwe ? phuii . mimpi Diana mimpi . 


MARA , saya masih tunggu awak . eheh .

bai bai :)


p/s : oh yaa . kepada soulmate saya , Ada Othman . ada rezeki , kita terus sama sama . jangan jemu pandang muka aku tau . hee :)

3 comments: